tirsdag, april 08, 2008

Min Forhistorie 6

Efter at have ventet i 3 måneder, kunne jeg endelig få en tid hos en psykiater... Hvilket var en oplevelse jeg helst havde været fri for....

Efter at have fortalt min historie og hvordan jeg havde det... Konkluderede han følgende : Du burde have været på husholdsningsskole, lært at stege en and og snakke med veninderne om ingenting... WHAT ????

Nå ja, så skulle jeg til næste gange føre dagbog over hvordan jeg havde det...

Ja tak... Jeg havde lige siddet og fortalt ham, hvordan jeg havde det, og at jeg havde det SÅ skidt hele tiden.... Men ok....

Jeg besluttede mig til at skrive noget ned, hvis der kom noget anderledes... Det gjorde der ikke.... Vores næste møde var så hårdt mod mig at jeg besluttede mig til at gå, inden jeg for alvor "flåede" hovedet af ham.....

Jeg gik til min læge og fik en ny henvisning....

I mellemtiden ville kommunen gerne have en ordentlig undersøgelse, så jeg fik en tid hos en psykiater, på det nærmeste Psykiatriske-hospital.

Min første tanke og følelser var... Hvad fanden skulle det nu gøre godt for ??? Stolede kommunen ikke på at jeg havde det så skidt som jeg sagde at jeg havde ????

Jeg tog afsted sammen med min kæreste.... Efter oplevelsen med den anden psykiater, ville jeg simpelthen ikke ind til en anden, uden at han var med mig....

Hvad jeg ikke vidste var at jeg skulle ind til den dejligste psykiater der findes :-D

Da vi havde snakket om hvordan jeg havde det lige på det tidspunkt. Sagde han til mig at det var op til mig om min kæreste skulle blive, og at jeg skulle vide at vi ville komme til at snakke om alt det lort der er sket i mit liv.... Jeg følte mig stadig mest tryg ved at han var der... OG han kendte min fortid, så der ville ikke komme noget frem, som han ikke vidste i forvejen...

Jeg har altid vidst at jeg ikke var som andre, men pludselig havde jeg en Diagnose... Der var pludselig en årsag til at mit liv havde været så fyldt med kaos.....
Min Diagnose, eller rettere Diagnoser var :

* Emotionel ustabil personlighedsforstyrrelse af Borderlinekarakter
* Depression
* VinterDepression

Han mente at hvis jeg ikke havde fået det bedre i løbet af 1 år i behandling, både terapeutisk og medicinsk, så ville han råde til en Førtidspension.

4 timer senere..... Går vi ud derfra..... Jeg var sindsyg lykkelig og lettet....

Ingen kommentarer: