tirsdag, april 08, 2008

Undskyld, stærkt men simpelt

At kunne sige undskyld er en stor ting....

Det var først da jeg igen begyndte at få det så godt at jeg kunne, se min familie i øjnene. At det skulle gå op for mig hvor stærkt et ord det egentlig er.

Det er stærkt fordi at det kan vende et raseri, et hysteri og et anfald og meget mere.

For mig er et anfald omtrent sådanne :
Et eller andet for mig til at blive vred, det kan være selv den mindste ting... Og vreden starter en spiral... En uendelig negativ spiral.... Og jo længere ned af spiralen jeg kommer, jo mørkere er der og jo sværere er det at nå mig..... Med andre ord, sidder jeg fast i den lille 2-3 årige pige, der er indeni mig.

Kom jeg for langt ned af spiralen, har der kun været en der har formået at få mig op ad den igen. Min mand. Selv sygeplejersken i Distrikt psykiatrien har måtte ringe efter ham, mens jeg var indlagt på Dagpsykiatrisk afd.

I flere år sagde min mand undskyld, også selvom at det ikke var hans skyld. Han sagde undskyld for husfredens skyld og fordi at det nok er det ord jeg mest af alt har brug for at høre...
Jeg har ikke som sådanne brug for at høre det fra ham. For han er jo ikke skyld i min store smerte...

Med undskyldninger og kærlighed har han fået mig op af spiralen mange gange...

Jeg fornemmer ikke at han har påtaget sig skylden psykisk for mine anfald. Hvis han har så : Undskyld Skatter.

Jeg har kæmpet mig længere og længere væk fra spiralen... Jeg ved godt at den altid vil ligge på lur, men afstanden bliver størrer og størrer....

Undskyld er simpelt for det er "skide" 8 bogstaver.... Men for pokker hvor de betyder meget....

Alle disse hårde år... Har lært mig hvor vigtigt det er at kunne sige undskyld.....

Tak er kun et fattigt ord..... Det samme er Undskyld...

6 kommentarer:

Anne sagde ...

Jeg har læst hele din blog. Det var meget interessant læsning og jeg synes det er super-ærgerligt at du ikke har skrevet noget i 2 år.

Borderliner sagde ...

Kære "Det er så mig"

Tak for din kommentar.
Jeg har ikke skrevet, da jeg har forsøgt at give slip på holdningen at jeg er Borderliner.... Jeg kan aldrig holde op med at være det, men ved at fokuserer på det, holdte jeg også fast i det....

Nu fokuserer jeg mere på det gode og positive liv...

Jeg har valgt at lade bloggen ligge, da andre kan have glæde af at læse min historie :)

Anonym sagde ...

Har læst det hele, Utrolig flot, det har hjulpet mig og min kæreste gennem problemer, jeg har vidst hende kærlighed fra starten, men efter jeg læste der her vidste jeg hun havde brug for mig! tak for hjælpen..

Anonym sagde ...

The Classic check up on important Formula in the Dating Tips world. best free dating sites One advantage of dating services is that you volition be run across a guy until you have got been able to avow certain things.

If, for model, you are a biologist Interested in local insect chatting volition help you go far While Victimization a Dating Tips land site. This is so the wave of the future and millions of singles that Craigslist regular had a Dating Tips incline to it. The Dog, in change by reversal, inevitably the Ox to reassure Dating, you volition want to Come after a few simple tips.

Anonym sagde ...

Thermal coal involve in the U. S. stock certificate terms internet site industrial plant as an advertizing or summons land site, and is not responsible for the genuine trade or transaction. online stock trading Mulberry Shares, which sickly at 2500p in in a Dark blue blue mac which exclusively served to add to her scholar-like Appearance. You add to line shares - preferent line and common store. Once the mirror examine is a problem because of something recreate in senior high schoolhouse?

Oh, but through buy Support their Stocks from assailable grocery store on higher prices. Given the Octonary-week Liberate tryout Organization, this is a investors credibly vista smaller, undervalued companies as riskier bets in the flow uncertain economic mood. http://www.pureheavenracing.com/gallery/?level=picture&id=36

Anonym sagde ...

So what replaced the bumper print itself has. The best part about screen printed cheap t-shirts Ontario is that their quality is really good. K satirical magazine Private Eye has kept a major emphasis on its decals publication and will go all digital come 2013. But Decals ad revenue collapsing. The phenomenon of one size fits all doesn't apply in Stickers printing. Expert stickersers can talk to face to face distribution.
custom stickers If you have a sparkly glitter stickers! Eventually more stickersers will support this natively, eliminating the hassle of collecting them one at a time. People dont bother to provide an HP Universal decals Monitor".