torsdag, september 14, 2006

Erkendelse !

Det største og vigtigste skridt for at få det bedre er at erkende at man er Psykisk Syg...
Personligt har jeg altid vidst at jeg var anderledes, men at være anderledes er jo ikke det samme som at være psykisk syg !!!!
Da jeg i 2002 pludselig fik det vildt dårligt... Mit liv blev gennemsyret af angst... Og alt var noget lort... Jeg kunne ikke overskue en skid....
Jeg fik noget antidepressiv og senere en henvisning til en psykiater.. Den psykiater var gak i låget.... Mildest talt... Så ham var jeg hos 2 gange.... Og jeg fik det kun værrer af den oplevelse.... Så fik jeg en ny henvisning, men blot til en anden psykiater samme sted.....
Ventetid, ventetid og ventetid... Og jeg fik det ikke bedre.... Jeg fik mindre psykotiske anfald... Jeg magtede ikke mine børn mere end 5-10 min. af gangen....
Så besluttede kommunen sig til at de ville have en diagnose på mig.... Først følte jeg det som om de ikke troede på at jeg havde det så skidt som jeg havde det....
Men efter undersøgelsen, var jeg glad.... Glad for første gang i et helt år.....
Pludselig var der sat ord på, hvad der var galt.... Men det var også en stor overvældelse... Jeg gik fra "Almindelig" anderledes til Psykisk Syg med hele 5 forskellige diagnoser.....
Jeg blev sat op fra 2 * 75 mg. efexor til 300 mg samt 30 mg remeron til natten... Og dette udover det beroligende jeg i forvejen fik.. Alprox 3 * 0,5 dagen....

Men er jeg SÅ glad for min medicin... Selvfølgelig er det pisse træls at skulle æde piller hver eneste dag.... Men jeg ved også godt hvor jeg ville være uden.... Så derfor priser jeg mig lykkelig for dem.....

Ingen kommentarer: